صدا و سیما و ماجرای درآمد16 میلیاردی از پخش آگهی های  فوتبال پرسپولیساستقلال (دربی 85)

چند روز پیش از برگزاری مسابقه شهرآورد 85 ، بین دو تیم قدیمی پایتخت، (استقلال – پرسپولیس) مطلبی در سایتهای خبری انتشار یافت و به سرعت در شبکه های اجتماعی دست به دست گردید و مشاجره داغ (کری خوانی) هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس را کمرنگ کرد.

این خبر تا جایی مورد توجه قرار گرفت که در تیتر بعضی از جراید ورزشی کشور قرار گرفته و در صفحات اول روزنامه ها می درخشید.

ماجرای درآمد 16 میلیاردی صدا و سیما از پخش آگهی های بازرگانی در مسابقه شهرآورد بشکل تیزر ، زیرنویس و تقدیم برنامه که سند تصویری آن نیز بصورت جدول تعرفه تلویزیونی فوتبال پرسپولیس– استقلال (دربی 85) با توجه به تعرفه اعلامی اداره بازرگانی صدا سیما که در آبان 96 اعلام شده بود، به پیوست متن خبر انتشار یافته و موجب تعجب خوانندگان گردید.

این در حالی است که فدراسیون فوتبال سالهاست بر سر حق پخش تلویزیونی بازی های لیگ برتر و عدم مشخص شدن آن توسط صدا و سیما گلایه مند بوده و با تلاشهای متعددی از جمله تهدید و جلوگیری از ورود دوربین ها به استادیوم و نشست های مختلف فدراسیونی نیز نتوانسته صدا و سیما را مجاب به پرداخت مبلغی از این بابت کند.

بر آن شدیم تا با نگاهی دقیق تر و کارشناسی تر به این موضوع و این خبر از اصالت دقیق آن بیشتر مطلع شویم.

واقعیت یا شایعه درامد 16 میلیاردی صدا سیما از دربی

صدا و سیما

  • آیا این مبلغ و این اعداد و بقول صاحبان منتشر کننده حساب سرانگشتی آن صحیح است؟
  • آیا 16 میلیارد تومان درآمد واقعی سازمان صدا و سیما از پخش تبلیغات تلویزیونی مسابقه دربی 85 بوده است؟

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ادامه مطلب اینجا را کلیک کنید.