ر ذهن سپردن مشتری یا یادآوری آن یکی از مواردی است که جهت اندازه گیری میزان تاثیرتبیلغات آگهی تلویزیونی مورد استفاده قرار میگیرد.
تبلیغ می بایست کمتر از آستانه تحمل و بیشتر از آستانه توجه باشد.
بر اساس بررسی های انجام شده توسط محققین، اگر آگهی تلویزیونی موفق به تحریک سه بخش مغز مخاطبین با هم شود می تواند به ترجمه مناسبتری در ذهن مخاطبین راه پیدا کرده و معنی این بدست آمدن آگهی و ادراک برند بهتر ، و قرارگیری بهتر در ذهن و تحریک به خرید بیشتر است
سه بخش مغز آدمی چیست؟
طبق بررسی و مطالعات روانشناسان ، مغز انسان به سه قسمت تقسیم و تعریف می شود:
حافظه اطلاعات محور یا سمپاتیک
این بخش از حافظه محل ذخیره حقایق ، زبانها و مفاهیم است
حافظه احساس محور یا پیزودیک
این قسمت از حافظه محلی برای خاطرات زیستی خود یا شرح حال خود است.
حافظه اتفاق محور یا سوماتیک
در این بخش از حافظه اطلاعاتی از رفتارهایی که انسان در زندگی آموخته است ذخیره می شود.
با تعاریف انجام شده یک آگهی تلویزیونی باید هر سه بخش مغز را با هم تحریک و مورد هدف قرار داده تا بتواند تاثیر کاملی بر فرد قرار دهد . اثربخشی آن را بالا ببرد و باعث شود یادآوری بطور مدام با کمترین جریانی آغاز شده و فرد را با درجه اهمیت هدف آن تبلیغ بیشتر آمیخته نماید.
برای دریافت اطلاعات بیشتر از طرح حمایتی پخش آگهی تبلیغاتی رایگان از تلویزیون و رادیو اینجا را کلیک کنید..