منبع:کانون آگهی تبلیغاتی تصویر فردا

تیزر در اداره بازرگانی صدا و سیما

تیزر آگهی کوتاه تبلیغاتی است که ویژگی های جذاب کالا یا برنامه ای را در تلویزیون به نمایش می گذارد.

تیزر نام یک محصول یا خدمت نبوده ، بلکه نام یک تکنیک برای ارائه آگهی تبلیغاتی در تلویزیون و رادیوی اداره بازرگانی صدا و سیما جمهوری اسلامی است، که در قالب فایل ویدئو یا صوتی مطابق با استاندارد های اداره بازرگانی صدا و سیما تولید و تحویل می شود.

حداقل دریافت تیزر تلویزیونی جهت پخش در تلویزیون برابر با ۱۵ ثانیه است و اگر صاحبان آگهی تیزری کمتر از ۱۵ ثانیه ارایه بدهند در واحد محاسباتی اداره بازرگانی صدا و سیما برابر با همان ۱۵ ثانیه محاسبه می گردد.

نرخ محاسبه قیمتی تیزرهای بین برنامه های تلویزیونی معادل دو برابر قیمت تیزرهای قبل همان برنامه می باشد ولی نرخ محاسبه قیمتی تیزرهای بین برنامه های رادیویی معادل همان قبل تیزرهای برنامه می باشد.

نرخ محاسبه قیمتی تیزرهای بعد برنامه های تلویزیونی معادل ۲۰ درصد پایین تر از تیزرهای (قبل) همان برنامه می باشد.

 

زیرنویس در اداره بازرگانی صدا و سیما

زیرنویس متنی متحرک و ثابت تبلیغاتی است که در نوار پایینی قاب تصویر به نمایش در می آید و زمان پخش آن نیز از ۱۵ تا ۲۰ ثانیه در نظر گرفته شده است. نرخ محاسبه قیمتی آگهی های زیرنویس در اداره بازرگانی صدا و سیما معادل تیزر (قبل) همان برنامه می باشد.

در قبول پخش زیر نویس در اداره بازرگانی صدا و سیما محدودیت های همچون عدم پخش در باکس های خبری ، برنامه های کودک و برنامه های ارزشی و مذهبی می باشد.  ضمنا بعضی از شبکه ها ( ای فیلم ) مجاز به پخش زیر نویس نبوده و همین طور شبکه نسیم زیر نویس ثابت (بدون رول) پخش می کنند.

 گزارش آگهی (رپرتاژ) در اداره بازرگانی صدا و سیما

نوعی از آگهی های تبلیغاتی که  ساختار مستند داشته و گزارشی از مراحل ساخت و یا تولید و یا ارائه خدمت  را به تصویر می کشد و به اداره بازرگانی صدا و سیما ارائه می نماید. مخاطبان تلویزیون و رادیو  تصور کرده که یک گزارش بی طرفه و بدون نقش آفرینی به آنها ارائه می‌شود، اما در حالی که آنچه آنها می‌بینند و می‌شنوند در واقع تلاشی سازمان یافته برای تقویت جنبه‌های ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن مخاطبین است.

رپرتاژ آگهی در اداره بازرگانی صدا و سیما از حداقل زمان ۱۲۰ ثانیه آغاز شده و تا ۱۸۰ ثانیه ادامه پیدا می کند و الزاما باید نوع خدمات مانند خط تولید را در ویدئو خود به نمایش در بیاورد .

نرخ محاسبه قیمتی رپرتاژ آگهی در اداره بازرگانی صدا و سیما ۳۰ درصد پایین تر از تیزر می باشد، و قابل ذکر است که محدودیت پخش در باکس های خبری شبکه های اصلی (۳-۲-۱) ، شبکه خبر و همچنین رادیو پیام را دارا می باشد.

حک آرم در اداره بازرگانی صدا و سیما

نوعی از آگهی تبلیغاتی که ساختار آن می بایست ۵/۱ برابر آرم شبکه باشد و نام محصول به صورت متحرک در جهت مخالف آرم شبکه قرار می گیرد  که مطابق استاندارد اداره بازرگانی صدا و سیما می باشد. در صورت تمایل به پخش بیشتر از یک حک آرم در برنامه تلویزیونی ، لازم است فاصله بین دو پخش آگهی حک آرم حداقل ۵ دقیقه باشد.

نرخ محاسبه قیمتی آگهی های حک آرم ۷۵ درصد پایین تر از نرخ تیزر در همان برنامه می باشد. و قابل ذکر است که محدودیت پخش در باکس های خبری شبکه های اصلی (۳-۲-۱)، شبکه خبر، شبکه آی فیلم را دارا می باشد.

اداره بازرگانی صدا و سیما

دعوت به تماشا(تقدیم برنامه) در اداره بازرگانی صدا و سیما

نوعی از آگهی تبلیغاتی که متناسب با زمان هر برنامه حداکثر سه نوبت و برای هر نوبت حداقل ۱۵ ثانیه می باشد، که می تواند در یکی از موقعیت های قبل، ادامه و انتهای برنامه و یا هر سه موقعیت پخش شود.

نرخ محاسبه قیمتی آگهی های دعوت به تماشا در موقعیت قبل معادل دو برابر قبل همان برنامه، در موقعیت ادامه معادل دوبرابر بین همان برنامه، و در موقعیت انتها معادل بعد همان برنامه با ۲۰ درصد پایین از تیزرهای قبل برنامه محاسبه می گردد.

همانطور که گفته شد باکس های خبری مشمول آگهی های دعوت به تماشا نمی باشند.

نشان آگهی (آرم آگهی) در اداره بازرگانی صدا و سیما

نمایش نام و نشان تجاری و شعار صاحبان آگهی، بدون گفتار همراه آرم و نشان بازرگانی آمیخته با موسیقی مصوب شده اداره بازرگانی صدا و سیما در ۶ ثانیه در موقعیت تیزر آرم شروع و تیزر آرم پایان بصورت روزانه از صبح تا شب در هریک از شبکه های سیما پخش می شود.

 

با آشنایی بیشتر با این عنواین در نوشته های بعدی می کوشیم اطلاعات شما را با روند پخش آگهی رایگان در اداره بازرگانی صدا و سیما و تلویزیون بیشتر آشنا کنیم

فراموش نکنید تا پایان استفاده از  طرح حمایتی اداره بازرگانی صدا و سیما و درج تبلیغ رایگان تلویزیونی رو به پایان است.اینجا را بخوانید

کانون آگهی تبلیغاتی تصویر فردا آماده مشاوره رایگان با آن مجموعه جهت استفاده از این طرح است. اینجا را بخوانید